M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UPC miało niezły rok

Maciej Burlikowski | 17 lutego 2020, 06:00

Operator kablowy zwiększył w ub.r. liczbę klientów o 36 tys., a przychody o 3%.

UPC Polska, drugi największy w kraju operator kablowy (niedawno stracił miano największego na rzecz połączonych Vectry i Multimedia Polska), należący do amerykańskiego holdingu Liberty Global, zeszły rok będzie mógł zaliczyć do udanych. Zwiększył liczbę abonentów o 36,6 tys., do 1,48 mln. Z telewizji korzysta 1,26 mln jego abonentów i niemal tyle samo (1,23 mln) z internetu stacjonarnego.

Przychody UPC Polska wzrosły w ub.r. o ok. 3%  z 1,591 mld zł (440,7 mln dol.) w 2018 r. do 1,634 mld zł (425,7 mln dol.) w ub.r.

 Rok 2019 był dla nas przełomowy  mówi Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.  Staliśmy się w pełni konwergentnym operatorem [w ub.r. UPC wprowadziło do oferty telefonię komórkową, dzięki umowom z Orange i Playem  red.], zapewniającym klientom najlepszej jakości usługi stacjonarne i komórkowe, których filarem jest nasza nowoczesna sieć gigabitowa. Przełożyło się to na trzykrotnie szybszy wzrost bazy klientów niż w roku 2018, a także na potwierdzenie naszej pozycji lidera w zakresie obsługi klienta. Na tych fundamentach wchodzimy w rok 2020, który będzie rokiem innowacji.

Na koniec ub.r. UPC Polska miało 9 tys. abonentów telefonii komórkowej.

Operator inwestował w poszerzanie zasięgu swojej sieci kablowej, dzięki czemu przyłączył w ub.r. do niej 84 tys. mieszkań, powiększając jej łączny zasięg do 3,55 mln mieszkań.

Nie milkną jednak wciąż pogłoski o niepewnej dalszej przyszłości UPC Polska. Liberty Global pozbyła się bowiem większości biznesów w Europie. UPC, poza Polską, pozostała wyłącznie na Słowacji (usługi stacjonarne) oraz w Szwajcarii, gdzie nie powiodła się sprzedaż tamtejszego oddziału operatorowi Sunrise. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Liberty Global działa jako Virgin Media, a w Belgii jako Telnet.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,