M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Yieldbird otrzymał grant na ADXo

Joanna Niewiadomska | 18 lutego 2020, 06:00

3,6 mln zł od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju spółka dołoży do inwestycji w opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowych wydawców w czasie rzeczywistym.

Zespół Yieldbird pracuje nad stworzeniem rozwiązania, które pomoże właścicielom serwisów internetowych w poprawie efektywności zarządzania posiadaną przez nich powierzchnią reklamową. Spółka otrzymała na działania związane z tym projektem grant w wysokości 3,6 mln zł z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu „Inteligentny Rozwój”.
 
ADXo to rozwiązanie, które ma pozwolić zautomatyzować zarządzanie cenami reklam na podstawie analizy danych historycznych oraz zachowania kupujących. Dzięki wykorzystaniu technologii machine learning narzędzie ma zapewnić wydawcom internetowym pełną kontrolę nad polityką cenową oraz lepsze wykorzystanie danych przychodowych.
 
– Efektem projektu będzie produkt unikatowy nie tylko na rynku europejskim, ale także w skali globalnej, co pozwoli nam dalej rozwijać się na rynkach zagranicznych, takich jak Stany Zjednoczone, Brazylia czy Australia – mówi Marcin Ekiert, prezes spółki Yieldbird.
 
Oprócz funduszy z NCBR Yieldbird zainwestuje dodatkowo w rozwój projektu kolejne 3,6 mln zł, co podniesie końcową wartość inwestycji do ponad 7 mln zł. Przewidywany czas trwania projektu to trzy lata liczone od jego startu w IV kwartale 2019 r.

Czytaj więcej na temat: , , , ,