M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carrefour wycofał z oferty jednorazowe sztućce i naczynia

Joanna Niewiadomska | 18 lutego 2020, 06:00

Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.

Carrefour wycofał ze swojej oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, które są objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.

– Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Dodaje, że firma prowadzi też inne działania w tym duchu, jak np. akcja #zwłasnymkubkiem, w której zachęca klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. – Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju – zaznacza. 

Sieć poszerzyła też ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.

Głównymi celami Carrefoura wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 r., a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do 2017 r.

 

Czytaj więcej na temat: , ,