M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L’Oréal z 8% wzrostem w 2019 r.

Joanna Niewiadomska | 18 lutego 2020, 06:00

Jean-Paul Agon, prezes Grupy L’Oréal, komentując wyniki, nawiązał do epidemii koronawirusa w Chinach.

– Koncern L’Oréal zamknął dekadę, uzyskując największy od 2007 r. wzrost sprzedaży, z wynikiem +8% w porównaniu rok do roku, a także doskonałe wyniki w IV kwartale na bardzo dynamicznym rynku kosmetycznym – skomentował wyniki swojej firmy za 2019 r. Jean-Paul Agon, prezes Grupy L’Oréal. Obroty Grupy sięgnęły w 2019 r. 29,9 mld euro. Zysk operacyjny wyniósł  5,54 mld euro, co oznacza wzrost  o niemal 13% rok do roku. Grupa wypracowała także rekordową marżę operacyjną na poziomie 18,6%.

Region Europy Wschodniej w porównaniu z 2018 r. odnotował 9% wzrost przychodów ze sprzedaży, a napędzały go głównie Rosja, Turcja, Ukraina i Rumunia. Silnie rozwijał się tu kanał e-commerce, który w tej chwili odpowiada za 10% sprzedaży w tym regionie. W Zachodniej Europie odnotowano wzrost na poziomie +1,8% rok do roku.

Ogółem sprzedaż Dywizji Produktów Luksusowych przekroczyła 11 mld euro, głównie dzięki silnej dynamice należących do niej czterech marek: Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani i Kiehl's, z których każda notowała w 2019 r. dwucyfrowy wzrost. Dywizja Kosmetyków Aktywnych uzyskała najlepszy roczny wynik w całej swojej historii, a sprzedaż marki La Roche-Posay przekroczyła poziom miliarda euro. Wzrost w dywizji produktów szerokiej dystrybucji napędzała marka L’Oréal Paris. Wyniki poprawiła również dywizja produktów profesjonalnych, m.in dzięki dwucyfrowemu wzrostowi marki Kérastase. Kanał e-commerce ogółem wykazał rok do roku wzrost o 52,4% i odpowiadał za 15,6% sprzedaży. Kanał Travel Retail zwiększył obroty o 25,3%.

Jean-Paul Agon, prezes Grupy L’Oréal, komentując wyniki, nawiązał do epidemii koronawirusa w Chinach. – Sytuacja ta będzie miała tymczasowy wpływ na rynek kosmetyczny w tym regionie, a tym samym na naszą działalność w Chinach i w kanale dystrybucji travel retail w Azji, nawet jeżeli jest jeszcze zbyt wcześnie, by to oszacować – powiedział, dodając, że doświadczenia koncernu wskazują, że po okresie tego typu zawirowań konsumpcja odradza się silniej niż wcześniej. – Dlatego zakładając na tym etapie, że sytuacja związana z epidemią będzie się rozwijała według podobnego wzorca, jesteśmy przekonani o tym, że również w tym roku mamy szansę prześcignąć tempo rozwoju rynku kosmetycznego i po raz kolejny uzyskać wzrost sprzedaży i zysków – konkludował.

Czytaj więcej na temat: , , ,