M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Gemius wspólnie z PBI zrealizują jednoźródłowe badanie internetu, telewizji i radia

Katarzyna Kacprzak | 20 lutego 2020, 06:00

Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu dostępne będą w nowym interfejsie online oraz poprzez specjalne API.

Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie, na mocy którego jeszcze w tym roku wdrożą jednoźródłowe badanie crossmediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.

Nowe badanie powstanie w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz crossmediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki osobistemu miernikowi (smartfon z autorskim oprogramowaniem pomiarowym Gemius), który otrzymują paneliści, w badaniu dostępne będą informacje na temat konsumpcji radia i telewizji zarówno w domu, jak i poza nim. Wszystkie dane pochodzące z pomiaru telewizji, radia i internetu – w tym dotyczące aplikacji mobilnych i materiałów streamowych – dostępne będą w nowym interfejsie online oraz poprzez specjalne API. Interfejs ma umożliwić nie tylko podgląd wyników dla poszczególnych mediów, ale również dokonywanie różnorodnych analiz, np. współkonsumpcji pomiędzy mediami.

– Nowe badanie wykorzystuje wspólny potencjał PBI i Gemius oraz stanowi odpowiedź na stale rosnące potrzeby rynku – zarówno mediów, jak i marketerów. Dzięki niemu wszyscy gracze będą mogli jeszcze efektywniej realizować swoje projekty. Jest to także jeden z pierwszych tego typu projektów w Europie – komentuje Paweł Laskowski, prezes PBI.

Strony przewidują, że nowe badanie dostępne będzie nie później niż od lipca 2020 r.

Czytaj więcej na temat: , , , ,