M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Roku: połowa amerykańskich domów bez telewizji kablowej w 2024 roku

( red. ) | 21 lutego 2020, 06:00

Firma przewiduje, że wkraczamy w dekadę, w której streaming stanie się podstawowym sposobem oglądania telewizji.

Według prognozy Roku, producenta urządzeń pozwalających korzystać ze streamingu i systemu operacyjnego preinstalowanego na odbiornikach smart TV, w 2024 r. w Stanach Zjednoczonych tylko co drugie gospodarstwo domowe będzie korzystać z telewizji kablowej, a pozostałe albo nigdy nie skorzystają z takiej oferty (cord-nevers), albo z niej zrezygnują na rzecz streamingu (cord-cutters). W liście do akcjonariuszy firma Roku, która koncentruje się obecnie na rozwijaniu oferty reklamowej na swojej platformie, zapowiedziała, że przyspieszenie trendu odwrotu od telewizji kablowej przyniesie jej wymierne korzyści.

Roku podaje, że w IV kwartale 2019 r. miało ponad 36,9 mln aktywnych kont użytkowników, którzy spędzili łącznie 11,7 mld godzin na streamowaniu programów za pomocą odtwarzaczy firmy i jej systemu operacyjnego. Przychody z reklam na platformie wyniosły w minionym kwartale 259,6 mln dol., co stanowi wzrost o 71%. Przychody ze sprzedaży odtwarzacza wzrosły o 22%, do 151,6 mln dol. Z powodu znacznego wzrostu kosztów operacyjnych, w tym zwiększenia liczby pracowników, spółka zakończyła jednak kwartał ze stratą 17,4 mln dol.

W przeciwieństwie do serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video i Hulu, Roku nie tworzy oryginalnych treści ani nie oferuje serwisu, który można bezpośrednio subskrybować. Firma zarządza natomiast systemem operacyjnym, za pomocą którego klienci mogą znajdować i wyświetlać inne treści przesyłane strumieniowo, zarabiając na sprzedawanych w tym systemie reklamach i ofertach sponsorskich. Ma też udziały w przychodach z reklam wspierających treści odtwarzane za pośrednictwem jej urządzeń lub systemu operacyjnego.

(Adweek)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,