Aktor George Clooney jest twarzą marki Nespresso od 2006 r. Zasiada także w radzie firmy pilnującej, by Nespresso pozyskiwało kawę wyłącznie z plantacji prowadzonych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zarówno nagrodzony Oscarem aktor, jak i jego żona Amal znani są jako społeczni i polityczni aktywiści.
Zdaniem Clooneya fakty ujawnione przez dziennikarzy programu Channel 4 “Dispatches” wskazują, że Nespresso ma “jeszcze wciąż sporo do zrobienia” i dodał, że “ta praca będzie wykonana”. Marka, która przywiązuje wielką wagę do etycznego prowadzenia biznesu, zapowiedziała, że wstrzyma zakupy ziaren w pewnych częściach Gwatemali – kraju będącego 10. największym producentem kawy na świecie. Firma uważa wykorzystywanie pracy dzieci za “niedopuszczalne” i zapowiedziała dochodzenie w celu ustalenia, jakie dokładnie plantacje zostały przedstawione w materiale Channel 4.
Program “Starbucks & Nespresso: The Truth About Your Coffee” zostanie wyemitowany w Channel 4 w poniedziałek 2 marca.
(The Independent)