Rekordowo wysokie przychody i zysk EBITDA w 2019 r.
P4, operator sieci komórkowej Play, ma powody do zadowolenia - w zeszłym roku spółka osiągnęła najlepsze w swojej historii wyniki finansowe.
Na koniec ub.r. fioletowy operator obsługiwał 12,9 mln klientów, w ciągu roku przybyło mu ich 2,2% (według oficjalnie stosowanych wskaźników Play raportuje 15,3 mln klientów, ale 2,4 mln to tzw. klienci nieaktywni). 9,3 mln z nich to klienci kontraktowi (abonamentowi - postpaid), ich liczba wzrosła w ub.r. o 3,8%, natomiast 3,6 mln to użytkownicy tzw. ofert na kartę (prepaid), ich liczba zmalała. Na koniec ub.r. operator miał też 32 tys. klientów usług telewizyjnych (Play Now TV Box), uruchomionych w kwietniu ub.r.
Przychody operacyjne operatora wyniosły w ub.r. 7,04 mld zł, o 2,9% więcej niż w 2018 r. Zysk EBITDA (skorygowany) wyniósł zaś 2,44 mld zł, o 12,8% więcej niż w 2018 r.
Jean Marc Harion, prezes P4, nie kryje zadowolenia: - Z wielką przyjemnością prezentujemy państwu najlepsze w historii Playa wyniki, z rosnącymi o 3% rok do roku przychodami przekraczającymi 7 mld zł. W ciągu pierwszych 12 miesięcy wdrażania naszej mobilnocentrycznej strategii poczyniliśmy znaczne postępy we wszystkich naszych strategicznych filarach. Wprowadziliśmy na rynek nowe usługi i plany mobilnocentryczne, takie jak Play Now TV Box i grupę planów Homebox, które oferują bogate pakiety danych dla klientów indywidualnych, rodzinnych i biznesowych.
Czytaj więcej na temat: Play, P4, telefonia komórkowa, telekomunikacja