M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CCC notuje wzrost przychodów ze sprzedaży o 24%

Katarzyna Kacprzak | 9 marca 2020, 06:00

Grupa wypracowała marżę brutto na poziomie 49,4%.

Grupa CCC opublikowała wyniki za rok 2019. Grupa sprzedała 52 mln par butów i odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 24%, do 5,8 mld zł. Największy wpływ na tempo wzrostu sprzedaży miał dynamicznie rosnący e-commerce (+49%) oraz rozwój organiczny. Grupa wypracowała marżę brutto na poziomie 49,4%, a jej nieznaczny spadek r/r (o 0,7 pkt proc.) wynikał z wyższego udziału marek obcych w sprzedaży detalicznej oraz wzrostu udziału przychodów e-commerce. Grupa zanotowała w 2019 r. wzrost udziału e-commerce w przychodach z około 21% do blisko 25% (1,46 mld zł), co jest zgodne ze strategią GO.22, zakładającą jego dalsze zwiększanie do poziomu powyżej 35% w 2022 r.

W 2019 r. Grupa zakończyła proces rozwoju powierzchni handlowej, trwający przez ostatnie trzy lata – cel jej zwiększenia o 300 tys. mkw. został zrealizowany. Na koniec grudnia w Grupie CCC funkcjonowało 1242 salonów o łącznej powierzchni 760 tys. mkw. Zgodnie ze strategią GO.22 był to ostatni rok z tak dużą liczbą otwarć – do 2022 r. powierzchnia handlowa urośnie o nie więcej niż 120 tys. mkw., a ze względu na znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży otwarciom będzie towarzyszyła duża liczba zamknięć i relokacji.

– Rok 2019 był okresem intensywnych i odważnych inwestycji, dzięki którym zbudowaliśmy silną, unikalną omnichannelową platformę handlu. Po okresie ogromnych nakładów inwestycyjnych w digitalizację Grupy, rozbudowę powierzchni, a także na przejęcia, skupiamy się na integracji i rozwoju organicznym. Teraz chcemy monetyzować wprowadzone zmiany – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący rady nadzorczej CCC SA.

 

Czytaj więcej na temat: , , ,