M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pierwsza zmiana logo BMW od 23 lat polaryzuje odbiorców

( red. ) | 9 marca 2020, 06:00

Bardziej płaskie i przezroczyste logo, stworzone z myślą o zastosowaniach cyfrowych, nie będzie wprowadzane na samochodach.

Największą zmianą jest to, że gruby pierścień zewnętrzny w okrągłym logo zmienił się z jednolicie czarnego na przezroczysty. Niezależnie od tego, na tle jakiego koloru prezentowane jest logo, będzie on widoczny. Logo zostało również uproszczone i spłaszczone – dotychczasowe wygląda bardziej trójwymiarowo. BMW podąża za innymi markami, takimi jak Volkswagen, które ze względu na wymogi mediów cyfrowych zdecydowały się na spłaszczenie logo.

Według Jensa Thiemera, senior VP w BMW ds. klientów i marki, nowe logo ma budzić skojarzenia z jasnością i otwartością. To dopiero szósta zmiana logo od czasu powstania marki BMW (Bayerische Motoren Werke) w 1917 r. Wśród krytyków najnowszej zmiany jest Armit Vit, współzałożyciel firmy projektowej Under Consideration i redaktor strony internetowej Brand New, który boleje nad porzuceniem czarnego tła. Według portalu TheVerge.com logo wygląda, jakby „ktoś z zespołu kreatywnego przypadkowo usunął tło z pliku Photoshopa, zanim go wyeksportował”.

(AdAge.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,