M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cannes 2000 - Grand Prix za "Whassup?"

Serwis Dzienny | 28 czerwca 2000, 00:00

W czasie tegorocznej edycji festiwalu oceniano niemal 16 tysięcy prac, z czego aż 9,5 tysiąca w kategorii Print & Poster....

W czasie tegorocznej edycji festiwalu oceniano niemal 16 tysięcy prac, z czego aż 9,5 tysiąca w kategorii Print & Poster. Przyznao 103 Lwy. Główna nagroda festiwalu, Grand Prix w kategorii Film, przypadła, podobno niemal jednogłośnie, agencji DDB Chicago za kampanię dla marki Budweiser. W filmie zrealizowanym w kilku wersjach, o długości 30 i 60 sekund - czterech młodych mężczyzn rozmawia ze sobą, przeważnie przez telefon. "Whassup" to ich hasło porozumiewawcze, wypowiadane w dość szczególny sposób (z wywaleniem języka i dodawaniem nieartykułowanych dźwięków). Ten sam film został nagrodzony specjalną Nagrodą Dziennikarzy. Jurorzy, oprócz oczywistego humoru, nagrodzili pokazane relistycznie moment z życia młodych ludzi. "W tym filmie tak naprawę chodziło o pokazanie, jak faceci celebrują swoją przyjaźń - powiedział Charles Stone III, pomysłodawca, aktor i reżyser tej produkcji - magia polega na tym, że oni nie robią nic szeczególnego, jak tylko w sobie wiadomy sposób wyrażają uczucia w stosunku do siebie." Grand Prix w kategorii Print & Poster przyznano agencji Lowe Lintas London za kampanię Whitbread Beer Company (Stella Artios). Jest to seria zdjęć pokazujących drogocenne przedmioty noszące ślady używania ich jako ...otwieraczy do butelek piwa. Darek Zatorski, uczestniczący w obradach tej grupy jury, powiedział, że również w tej kategorii nie było żadnych dyskusji i wątpliwości. "W zasadzie od początku było wiadomo, że ta praca wygra" - powiedział. W kategorii Internet Złotego Lwa przyznano brazylijskiej agencji Agenciaclick za Sao Paulo EYE Bank.(AMS)