M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wavemaker: Internet najbardziej niezastępowalnym medium

Maciej Florek | 25 marca 2020, 06:00

W ramach sieci YouTube, Facebook i Netflix mediowymi "must have" Polaków.

67% Polaków z dostępem do internetu, gdyby musiało ograniczyć korzystanie z mediów do tylko jednego z
nich, wskazuje na internet. Jego "pierwszorzędność" jest najwyższa wśród najmłodszych badanych (16-24 lata – blisko 80% wskazań), ale wszystkie grupy wiekowe, łącznie z 50+, typują go na pierwszym miejscu. Zmuszeni do ograniczenia korzystania z sieci do tylko jednego serwisu, polscy internauci najczęściej wskazują na strony globalnych gigantów: YouTube (23%), Facebook (22%) oraz Netflix (17%), ale do rankingu top 5 załapały się też lokalne grupy - WP i Onet.

W ramach telewizji, która dla 12% badanych, pozostaje najważniejszym medium (w grupie 55+ wskazanie nie jest wiele wyższe - 16%), najsilniejszą marką okazał się TVN (30% wskazań), za nim uplasowały się Polsat i TVP1 z wynikami mniejszymi o mnij więcej połowę.

- Oczywiście nikt nie spodziewa się, by konsumenci stanęli przed wyborami, które badaliśmy, ale ciekawi byliśmy postrzegania ważności różnych kanałów przez Polaków. Realizacja badania zbiegła się w czasie z początkiem kwarantanny, niewykluczone więc, że to wzmocniło rolę internetu we wskazaniach respondentów. Interpretując wyniki, należy pamiętać, że digital żyje także siłą innych mediów. Konsumenci wskazują go więc także jako kanał dystrybucji telewizji, radia czy prasy - mówi Paweł Gala, szef Wavemakera.

Badanie Wavemaker realizowane było w ubiegłym tygodniu, a więc już w czasie domowej kwarantanny dużej części Polaków. Objęło 1,5 tys. Polaków z dostępem do sieci (metoda CAWI).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,