Zagranica

Żywność funkcjonalna może ułatwiać zasypianie

W nowym trendzie pojawiły się już m.in. lody marki Nightfood i napoje pod nowym brandem Snoozie.

Żywność funkcjonalna może ułatwiać zasypianie
Ostatni raport firmy analitycznej Global Data wykazał, że najnowszym nurtem trendu prozdrowotnego jest wzbogacanie składu przekąsek i napojów o składniki sprzyjające zasypianiu. Ma to być odzwierciedleniem konsumenckich poszukiwań naturalnych metod wspomagania snu.
Według ankiety konsumenckiej, którą globalnie firma poleciła wypełnić respondentom, w III kwartale minionego roku wyraźnie wyższy odsetek konsumentów generacji X i generacji Y na całym świecie (79%) jest zaniepokojony zmęczeniem/znużeniem niż emerytowana grupa Silent Generation (58%). Wśród pokolenia Y presja związana z rozpoczynaniem nowej kariery, w połączeniu z zazwyczaj większą skłonnością do oglądania telewizji lub streamowania, odbija się na codziennym zmęczeniu i skutkuje zaburzeniami snu. W raporcie GlobalData “Foresights: Night-Time Foods and RTD Beverages” wyniki wyraźnie wskazują rosnącą świadomość konsumentów na temat tego, jak dieta wpływa na jakość snu.
Jak komentuje analityk Global Data Ramsey Baghdadi, żywność i napoje z naturalnymi dodatkami wspomagającymi jakość snu stanowią odpowiedź dla rozwijającego się segmentu produktów pobudzających i zwiększających energię.
Młodsi konsumenci są najbardziej narażeni na brak snu z powodu zorientowanego na technologię cyfrową stylu życia. W rezultacie producenci w ubiegłym roku, tacy jak marka lodów dla nocnych marków Nightfood i napojów do picia przed snem Snoooze, skupili się na żywności i napojach z funkcjonalnymi dodatkami.
Konsumenci poszukują również składników jak najbardziej naturalnych w przekąskach i napojach, zaufaniem darzą również składniki roślinne, poprawiające trawienie, o obniżonej zawartości cukru i wspomagające produkcję melatoniny.

(Global Data)