Kraj

Nielsen: W kwarantannie więcej oglądamy TV

Jak dotąd nie zmniejszyła się intensywność działań reklamowych.

Firma Nielsen podaje, że konieczność pozostania w domach z powodu epidemii koronawirusa sprawia, że częściej i dłużej oglądamy telewizję. Średni dobowy czas oglądania TV przekroczył 6 godz. w ostatnich tygodniach. Wzrosty oglądalności odnotowały m.in. kanały informacyjne (+76%), programy informacyjne (+22%) oraz kanały dziecięce  (+17%). Według analizy Nielsena przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia, a intensywność działań reklamowych nie zmniejsza się.

Według tej firmy, która dzięki panelowi handlu monitoruje także sprzedaż detaliczną, w 12. tygodniu br. (16-22 marca br.) spadła wartość zakupów. Zostajemy w domu i korzystamy ze zrobionych wcześniej zapasów. Spadek jest widoczny zarówno względem poprzedniego tygodnia, jak i sytuacji sprzed roku i wyniósł on odpowiednio -38,6% oraz -7,5% wartości sprzedaży. Wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5%, produktów kosmetyczno-chemicznych – o 11,6%, świeżej żywności – o 3,7%. W największym stopniu spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych – o 21,6%.

– Jednocześnie w stosunku do analogicznego tygodnia sprzed roku nadal odnotowujemy wzrosty dla produktów kupowanych na zapas, jak mąka czy ryż. O kilkadziesiąt procent wzrosła wartość sprzedaży dla mydła i papieru toaletowego, a o kilkaset dla żeli antybakteryjnych. O ok. 8-10% wzrosła także sprzedaż alkoholu i papierosów oraz wybranych produktów świeżych, takich jak jajka, owoce i mięso – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.