Dział badań agencji Streetcom przeprowadził badanie konsumenckie “Świat po pandemii”. Miało ono na celu zweryfikowanie nastrojów społecznych w czasie narodowej izolacji. Badanie wykazało, że 46% Polaków planuje, że po zakończeniu pandemii dokona większych zakupów, mimo że aż 58% spodziewa się, iż ich sytuacja finansowa się pogorszy.
Polacy pozytywnie przyjęli warunki pracy zdalnej. Z badania wynika, że 1/3 osób pracujących obecnie w tym systemie, dla których stało się to nowym doświadczeniem, chce przekonać firmę, by po zakończeniu ograniczeń nadal tak pracować.
Zgodnie z wynikami badań 7% konsumentów pierwszy raz dokonało zakupów spożywczych przez internet, co oznacza prawie dwukrotny wzrost w stosunku do pierwszego etapu badań Streetcomu (agencja przeprowadziła je po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę).
Badanie miało wykazać, że “w świecie po pandemii” zyskają usługi osobiste, które obecnie są mało dostępne lub nieakceptowane ze względu na ograniczenie kontaktów, tj. usługi kosmetyczne, fryzjerskie czy wizyty lekarskie. Równocześnie już nie będziemy tak chętnie spędzać wolnego czasu w dużych skupiskach. Straci branża “entertainment” – badani zadeklarowali, że ograniczą chodzenie do kina, na koncerty i uczestnictwo w festiwalach.
Badani są przekonani, że ich sytuacja finansowa się pogorszy, ale 58% ankietowanych deklaruje, że planuje zwiększone zakupy po ustąpieniu zagrożenia. Niewątpliwie będą to zakupy niespożywcze. Obecnie mamy czas na przeglądanie, porównywanie i wybieranie, a będziemy konsumować to, co ograniczyliśmy, czyli usługi, produkty do domu, elektronikę i odzież.