Kraj

Projekt bałtycki Portland Polska

Portland Polska, broker reklamy zewnętrznej, rozpoczął realizację projektu, który ma na celu wejście na rynki krajów nadbałtyckich. Polskie biuro zajęło...

Portland Polska, broker reklamy zewnętrznej, rozpoczął realizację projektu, który ma na celu wejście na rynki krajów nadbałtyckich. Polskie biuro zajęło się oceną dostępnych na Litwie, Łotwie i Estonii nośników reklamy zewnętrznej, stworzeniem dokumentacji fotograficznej oraz map dostępnych lokalizacji. Portland Polska analizuje rynki krajów nadbałtyckich w związku z coraz większym zainteresowaniem, którym zaczynają się cieszyć wśród jego międzynarodowych klientów. Warszawskie biuro zamierza zaoferować im taki sam serwis przy realizowaniu i planowaniu kampanii reklamy zewnętrznej w tych trzech krajach jak ten, który jest oferowany we wszystkich lokalnych oddziałach firmy. Na razie Portland nie przewiduje otwarcia samodzielnych biur w tym regionie. Wartość rynków reklamy zewnętrznej w krajach nadbałtyckich szacowana jest na 7,5 mln USD (Estonia – 3 mln, Litwa – 2,5 mln, Łotwa – 2 mln USD). Najbardziej rozpowszechnionym typem nośników jest citylight poster montowany na wiatach przystankowych (bus shelter) oraz słup reklamowy (pillar). Mniej popularne są klasyczne tablice reklamowe o formatach 5,04 m x 2,38 m i 6 m x 3 m. Około 70 proc. wszystkich nośników należy do dwóch międzynarodowych firm reklamy zewnętrznej: Unicom i More Group. (JP)