Portland Polska, broker reklamy zewnętrznej, rozpoczął realizację projektu, który ma na celu wejście na rynki krajów nadbałtyckich. Polskie biuro zajęło się oceną dostępnych na Litwie, Łotwie i Estonii nośników reklamy zewnętrznej, stworzeniem dokumentacji fotograficznej oraz map dostępnych lokalizacji. Portland Polska analizuje rynki krajów nadbałtyckich w związku z coraz większym zainteresowaniem, którym zaczynają się cieszyć wśród jego międzynarodowych klientów. Warszawskie biuro zamierza zaoferować im taki sam serwis przy realizowaniu i planowaniu kampanii reklamy zewnętrznej w tych trzech krajach jak ten, który jest oferowany we wszystkich lokalnych oddziałach firmy. Na razie Portland nie przewiduje otwarcia samodzielnych biur w tym regionie. Wartość rynków reklamy zewnętrznej w krajach nadbałtyckich szacowana jest na 7,5 mln USD (Estonia – 3 mln, Litwa – 2,5 mln, Łotwa – 2 mln USD). Najbardziej rozpowszechnionym typem nośników jest citylight poster montowany na wiatach przystankowych (bus shelter) oraz słup reklamowy (pillar). Mniej popularne są klasyczne tablice reklamowe o formatach 5,04 m x 2,38 m i 6 m x 3 m. Około 70 proc. wszystkich nośników należy do dwóch międzynarodowych firm reklamy zewnętrznej: Unicom i More Group. (JP)