Kraj

ARC: Orlen i Lot na czele najbardziej rozpoznawalnych firm niosących pomoc

Polacy najlepiej widzą zakup bądź przekazanie materiałów sanitarnych oraz wsparcie finansowe pochodzące od firm.

ARC: Orlen i Lot na czele najbardziej rozpoznawalnych firm niosących pomoc
Firma ARC Rynek i Opinia w ramach Sponsoring Monitora 2020 zrealizowała badanie, którego celem było ustalenie, które firmy i marki najbardziej zapadły w pamięć Polakom jako niosące pomoc w związku z wybuchem pandemii. Polacy pytani o firmy, które wsparły walkę z koronawirusem, najczęściej wskazywali PKN Orlen. Jednocześnie akcjami, które respondentom najbardziej zapadły w pamięć, były: sprowadzenie do kraju Polaków przebywających za granicą przez LOT oraz produkcja środka dezynfekującego przez PKN Orlen. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.03 – 1.04.2020 r. 
Ponad połowa badanych (55%) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41%), jak i wsparcie finansowe (40%). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19%) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.
Co trzeci Polak spontanicznie wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem. Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 pkt proc. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej. Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen, LOT, Allegro, PZU, PKO Bank Polski, PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.