Kraj

Najchętniej oglądane spoty reklamowe w polskim YouTube w marcu [wideo]

Na pierwszym miejscu zestawienia YouTube Ads Leaderboard znalazła się reklama telefonu Samsung Galaxy S20 przygotowana przez agencję Leo Burnett.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FZJi2NzbUGyg%22%7D
Na pierwszym miejscu zestawienia YouTube Ads Leaderboard w marcu 2020 r. znalazła się reklama prezentująca zaawansowane możliwości aparatu fotograficznego smartfona z serii Samsung Galaxy S20. Za kreację reklamy odpowiadała agencja Leo Burnett, a za zakup mediów w kampanii – Starcom. Spot uzyskał do chwili pisania tekstu prawie 4,88 mln wyświetleń.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FQRkOBg2Ac8c%22%7D
Drugie miejsce w marcu należało do klipu eobuwie.pl 15 PL – wizytówki najnowszej kolekcji wiosna/lato 2020. Za koncepcję i montaż oraz realizację kampanii na 8 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej odpowiadała sama firma eobuwie.pl. Zdjęcia powstały przy współpracy z fotografem Wojciechem Rudzkim. Spot umieszczony na YouTube pod koniec lutego br. zebrał do 17 kwietnia prawie 8,86 mln odsłon.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FGCqiFAjkQEo%22%7D
Podium w marcu zamyka spot kampanii społecznej PKP Polskie Linie Kolejowe SA  #ŻółtaNaklejkaPLK na wszystkich przejazdach. Klip informuje o oznakowaniu 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych odblaskowymi naklejkami, które zawierają indywidualny numer przejazdu oraz telefony alarmowe. W przypadku awarii auta na przejeździe zgłoszenie na nr 112 indywidualnego numeru przejazdu precyzyjnie określi miejsce zdarzenia, a kolejarze wstrzymają ruch pociągów. Spot ma już łącznie 5 880 808 wyświetleń.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fd6Wo0Rb0snU%22%7D
W marcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard na czwartym miejscu znalazła się reklama gumy do żucia Halls, w którym gamerka przechodzi przez kolejne poziomy gry. Spot przygotowała agencja David, a media w kampanii zakupił Mindshare. Czołową piątkę zamyka przygotowana przez agencję Ogilvy reklama preparatu Sudafed Xylospray DEX.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fh5idhj2PyiA%22%7D
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.