Zagranica

BMW wybrało cztery agencje reklamowe na short-listę przetargu

BMW North America wybrało cztery agencje reklamowe rywalizujące o obsługę budżetu reklamowego marketera, którego wartość szacuje się na 70 mln...

BMW North America wybrało cztery agencje reklamowe rywalizujące o obsługę budżetu reklamowego marketera, którego wartość szacuje się na 70 mln dol. Na short-liście przetargowej znalazły się: Martin Agency z Richmond (Interpublic), GSD&M z Austin (Omnicom), Kirshenbaum Bond & Partners z Nowego Jorku (MDC Partners) oraz niezależna agencja Anomaly Communications także z Nowego Jorku. Finał przetargu ma nastąpić w październiku br. BMW zdecydowało się na podział budżetu strategii i kreacji – pierwszy dotyczy działań lokalnych w USA (ten jest przedmiotem prowadzonego przetargu), drugi zaś regionalnych o wartości 90 mln dol., za który odpowiadają agencje reklamowe Publicis (Publicis Groupe) i Grey Worldwide (WPP Group). Poprzednio lokalnym budżetem reklamowym BMW w Stanach Zjednoczonych zajmowała się agencja reklamowa Fallon Worldwide (Publicis Groupe), która współpracowała z marketerem od 10 lat. (“Advertising Age”)