Zagranica

WPP zamyka Triad

Agencja shoppermarketingowa wchodząca w skład GroupM została kupiona w 2016 r. za 300 milionów dol.

Według nieoficjalnych informacji agencja Triad zostanie zamknięta w ciągu 90 dni.

Wielkim ciosem dla Triad była ubiegłoroczna decyzja Walmartu o przeniesieniu in-house obsługi mediów w sklepach. Identycznie postąpiła pod koniec ub.r. należąca do Walmartu spółka Sam’s Club, nabywając technologię i specjalistów zajmujących się nią od agencji, z którą wcześniej współpracowała.

Według informatora “Ad Age” Brian Gleason, global chief commercial officer w GroupM, przekazał pracownikom wiadomość o zamknięciu spółki Triad w miniony piątek. Niektórzy zostali zwolnieni natychmiast, a pozostali mają pozostać w pracy okresie przejściowym, który potrwa 90 dni.

Pod koniec ub.r. w gronie klientów Triad pozostały firmy CVS, Kohl’s, Staples, Office Depot i Bed Bath & Beyond. Agencja powstała w 2004 r., zaczynała od sprzedaży powierzchni reklamowej na Walmart.com. W 2016 r. została kupiona przez WPP za kwotę szacowaną przez “Wall Street Journal” na 300 milionów dol.

(AdAge.com)