M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Burda Media wprowadza duże zmiany w strukturze organizacyjnej

Katarzyna Woźniak | 23 kwietnia 2020, 06:00

Zmiany na stanowiskach naczelnych, nowe obowiązki menedżerów i wdrażanie strategii digital.

W związku z sytuacją kryzysową mediów prasowych i digitalowych Burda Media podjęła decyzję, że poszczególne grupy produktów wydawniczych będą zarządzane przez senior business managerów. Edyta Piecyk będzie odpowiadała za segment luksusowy i lifestyle'owy ("Elle", "Elle Deco", "Elle Man", "Gala", "Glamour"). Olga Sztąberska będzie opiekować się segmentem advisory, travel and science ("Claudia", "Dobre Rady", "National Geographic", "Traveller", "Focus". Jowita Żak za segment food, crafting i garden - "Burda", "Mój Piękny Ogród", "Moje Gotowanie", "Przyślij Przepis", "Sól i Pieprz". Z firmą rozstaje się Marta Stefańska.

W obszarze digital kontynuowane jest wdrażanie przyjętej strategii. W kwietniu finalnie wydzielono segmenty odpowiadające kluczowym obszarom rozwoju. Na nowo utworzonych stanowiskach head of digital engagement poszczególni menedżerowie odpowiadają za strategię i rozwój produktów digitalowych. Marta Kowalska odpowiada za segment luksusowy i lifestyle'owy (Elle.pl, Kobieta.pl, Elle Decoration), Agnieszka Wirtwein-Przerwa za segment travel and science oraz sport and health (Focus.pl, National-Geographic.pl i inne), a Magdalena Pomorska za segment food (Mojegotowanie.pl, Przyslijprzepis.pl i inne).
Burda kontynuuje również restrukturyzację obszaru e-commerce. W marcu do zespołu dołączyła Magdalena Kowalczyk jako content studio sead, której zadaniem jest poszerzenie oferty wydawnictwa o nowe usługi: produkcję kontentu, syndykację treści oraz e-VM dla partnerów zewnętrznych. Natomiast odpowiedzialność za rozwój Kultowy.pl przejęła Aleksandra Krzyżanowska, e-commerce manager.
Piotr Kościelniak zdecydował z początkiem kwietnia o odejściu z firmy. Odpowiedzialność za redakcje z grupy Focus przejmie Łukasz Załuski, jednocześnie jako kierownik zespołu redakcyjnego Elle Man & elleman.pl. Marcin Stark na zajmowanym stanowisku dyrektora ds. akwizycji i partnerstw będzie także zarządzał zespołem prenumeraty.
Odpowiedzialność za komunikację zewnętrzną dotychczasowy koordynator zespołu digital przejęła Bernadetta
Rybaczuk.
Burda deklaruje, że nie planuje zamknięcia żadnego czasopisma ani produktu cyfrowego, wprowadza jednak szereg zmian. "Moje Gotowanie" zostanie włączone do struktury redakcyjnej w segmencie food we Wrocławiu, w konsekwencji czego redakcja w Warszawie zostaje rozwiązana.
Plany wydawnicze dla CRN są w trakcie rewizji i zdecydowano, że Burda nie będzie długoterminowym wydawcą tego produktu Zespół otrzymał propozycję przejęcia w modelu współpracy.
Anna Zejdler odejdzie ze stanowiska redaktora naczelnego "Gala" i opuści firmę pod koniec kwietnia. Alicja Szewczyk zostanie mianowana p.o. redaktor naczelną i obejmie prowadzenie redakcji.
Spółka podjęła decyzję o tymczasowym obniżeniu wynagrodzeń na kolejne 4 miesiące, tj. maj, czerwiec, lipiec, sierpień. Plan zakłada ograniczenie wynagrodzeń maksymalnie o 20%. Osoby o niższych wynagrodzeniach będą miały zredukowane wynagrodzenie w mniejszym stopniu. Płace członków zarządu zostały obcięte o 45%.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,