M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Resolution: Konsumujemy coraz więcej wideo i social mediów

Maciej Florek | 23 kwietnia 2020, 06:00

Zasięgi się zwiększają, a koszty prowadzenia kampanii spadają - wynika z raportu "In Data we trust. Re-Forma w digitalu?".

Resolution opublikował nowy raport pod nazwą "In Data we trust. Re-Forma w digitalu?". Wynika z niego, że nadal jesteśmy wybredni w wyborze treści wideo, które konsumujemy, eksplorując większość znanych nam serwisów wideo - aż 54% respondentów potwierdziło zwiększoną konsumpcję treści. Ten trend oczywiście nie umyka marketerom, którzy modyfikują swoje strategie mediowe i doważają media wideo online jak VoD czy YouTube. Zasięgi się zwiększają, często wydawcy, jak Google, nie nadążają z akceptacją reklam wideo, dzięki czemu aktywne kampanie stają się jeszcze bardziej efektywne kosztowo - koszt zakupu pełnego obejrzenia spadł o ok. 30%.

Wzrosty notują serwisy społecznościowe i portale informacyjne. Użytkownicy podczas kwarantanny spędzają ponad 50% czasu więcej w aplikacjach jak Messenger czy WhatsApp. Częściej korzystają z Facebooka czy Instagrama (feed, stories) dzieląc się aktualnościami ze znajomymi czy rodziną. W Polsce 48% respondentów potwierdziło ten trend. Media społecznościowe wypełniają swoje pierwotne przeznaczenie – utrzymywać kontakt. Wzrosty zanotowały wszystkie największe platformy social mediowe od Facebooka, po LinkedIn, na Pinterest kończąc. Ten ogólny trend wskazuje, iż to nie rodzaj kontentu, ale sam fakt społecznego charakteru platform, jest atrakcyjny dla użytkowników.

Badanie Grupy OMD, realizowane na próbie 1020 osób, w falach tygodniowych 340 respondentów z grupy all 16-49 miasta 20 tys.+, średnia krocząca trzytygodniowa.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,