M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Google robi kolejny krok w stronę zwiększenia przejrzystości reklam

( red. ) | 24 kwietnia 2020, 06:00

Wprowadzona zostanie dodatkowa weryfikacja reklamodawców.

W ciągu ostatnich kilku lat Google podjęło szereg działań na rzecz zwiększenia przejrzystości reklam. Kolejnym krokiem na tej drodze będzie wprowadzenie dla wszystkich reklamodawców Google systemu weryfikacji tożsamości. Przed emisją reklam niezbędnie będzie okazanie dokumentów tożsamości, dokumentów założycielskich firmy lub innych wiarygodnych informacji, które potwierdzą tożsamość reklamodawcy i kraj, w którym działają. 

Jednocześnie więcej informacji otrzymają użytkownicy Google. Po kliknięciu w przycisk "Dlaczego ta reklama" będą mogli poznać nazwę oraz lokalizację firmy stojącej za daną kampanią. Ujawniając i weryfikując dane reklamodawców, Google chce pomóc użytkownikom w podejmowaniu świadomych decyzji, jednocześnie przeciwdziałając dezinformacji i oszustwom w ekosystemie reklamowym.

Weryfikacja tożsamości wszystkich reklamodawców będzie wprowadzana stopniowo, począwszy od lipca 2020 r. W Europie rozpocznie się pod koniec roku. Szczegółowe informacje o procedurze weryfikacji mają pojawić się bliżej tego terminu.

- Jako że ściśle współpracujemy z naszymi partnerami reklamowymi w celu skalowania programu i zarazem chcemy mieć pewność, że udostępniamy przydatne informacje użytkownikom, zakładamy, że cały proces zajmie kilka lat - napisał w poście na firmowym blogu John Canfield, dyrektor ds. zarządzania produktem (przejrzystość reklam) w Google.

(Google)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,