M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever tnie wydatki na reklamę

Katarzyna Woźniak | 30 kwietnia 2020, 06:00

Pandemia spowalnia wzrost firmy, ale koncern decyduje o zaciskaniu marketingowego pasa.

Unilever zdecydował się ograniczyć koszty reklam i wydatków marketingowych. Koncern wstrzymuje się z dużymi produkcjami reklamowymi, dokonuje skrupulatnego przeglądu wszystkich wydatków w celu pozyskania oszczędności w okresie pandemii. Unilever szuka również tańszych mediów, w których lokowałby inwestycje marketingowe.
Rewizja wydatków reklamowych ma na celu uczynienie działań marketingowych bardziej skutecznymi. Koncern chce przesunąć wydatki reklamowe z nośników zewnętrznych i innych mediów dotkniętych kryzysem do obszarów o dużym ROI. 
Firma odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży artykułów higienicznych i spożywczych, ale w pierwszym kwartale roku pandemia uderzyła w działalność gastronomiczną i punkty dystrybuujące m.in. lody.
Obrót w okresie trzech miesięcy od początku roku do marca wyniósł 10,8 mld funtów, a sprzedaż marek żywności i napojów Unilever spadła o 1,7%. Największy spadek wolumenu nastąpił w lodach, które zwykle odnotowują wzrost w miesiącach letnich z powodu zwiększonej turystyki i lepszej pogody.
Unilever zaznaczył, że przygotowuje się na trwałe zmiany w zachowaniach konsumentów - pandemia ma bezpośredni wpływ na wydatki.
Firma zanotowała dotychczas cztery kluczowe zmiany. Po pierwsze: gwałtowny wzrost zakupów ze względu na gromadzenie zapasów w marcu, po drugie: wzrost wydatków konsumenckich na produkty do gotowania w domu i artykuły gospodarstwa domowego; po trzecie: spadek sprzedaży kosmetyków do stylizacji włosów, dezodorantów i antyperspirantów oraz wyraźny zwrot uwagi konsumentów z kanału offline na online. Na przykład W Chinach Unilever odnotował wzrost sprzedaży online o 34%, podczas gdy sprzedaż offline zanotowała dwucyfrowy spadek.
W ubiegłym tygodniu rywal Procter & Gamble zapowiedział, że podwoi wydatki na marketing w obliczu rosnącego globalnego popytu. Dyrektor finansowy Jon Moeller powiedział, że pandemia COVID-19 to właściwy czas dla P&G, aby "przypomnieć” konsumentom o swoich markach i ich korzyściach, zamiast ograniczać wydatki na marketing.
 

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,