M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spadki wyników kwartalnych WPP i Omnicomu

Paweł Piasecki | 30 kwietnia 2020, 06:00

Oba holdingi ucierpiały na pandemii, ale Omnicom radził sobie lepiej niż holding kierowany przez Marka Reada, który odnotował w marcu spadek przychodów organicznych netto aż o 7,9%.

WPP, największa grupa reklamowa na świecie, zanotowała w minionym kwartale spadek przychodów organicznych netto o 3,3%, głównie za sprawą marca, w którym w związku z epidemią COVID-19 nastąpił spadek o 7,9%. Najsłabiej wypadł rynek chiński (spadek aż o 21,3% w kwartale i 29,9% w marcu), złe wyniki miały także Wielka Brytania (spadki odpowiednio o 4,2% i 9,8%) i Niemcy (spadki odpowiednio o 4,3% i 14,3%). Pocieszająca wiadomość dla WPP to nowe budżety wartości 1 mld dol. zdobyte w minionym kwartale. Holding zapowiada jednak, że może być zmuszony do "trwałych redukcji zatrudnienia". WPP, do którego należą m.in. agencje Ogilvy, Grey, Wunderman Thompson i Hill + Knowlton, oczekuje, że cięcia w kosztach, w tym dobrowolne obniżki pensji kadry kierowniczej, przyniosą w br. oszczędności rzędu 700-800 mln funtów. 

Przychody grupy Omnicom wyniosły w minionym kwartale 3,4 mld dol., co oznacza spadek o 1,8% rok do roku - to jednak mniej, niż oczekiwali analitycy. Zysk operacyjny spadł o 2%. Holding może pochwalić się wzrostem organicznym o 1,7% w Stanach Zjednoczonych, 3,7% w Wielkiej Brytanii, 2% w regionie Azji i Pacyfiku. Spadki zanotowano w Europie (poza Wielką Brytanią), Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (odpowiednio o 2,3%, 5% i 28,4%). Wartość akcji holdingu spadła w ostatnim roku o 32,8%, także poniżej średniej dla branży (spadek o 44,9%). 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,