Kraj

Orlen rezygnuje z domu mediowego

Czy to samo zrobi PZU?

Orlen rezygnuje z domu mediowego
Koncern naftowy PKN Orlen, największa polska firma, rezygnuje z usług domu mediowego. Od tego miesiąca planowaniem i zakupem mediów na potrzeby kampanii reklamowych będzie się dla niego zajmowała firma Sigma Bis – agencja mediowa powołana w ub.r. przez Orlen i Grupę PZU. Oznacza to dużą stratę dla domu mediowego Starcom (Publicis Groupe), który kupował media dla Orlenu od ub.r. Sam budżet reklamowy Orlenu przekracza bowiem 100 mln zł (cennikowo). Ale jego budżet marketingowy to znacznie więcej. Od 2018 r. Orlen zaangażował się sponsoringowo w wyścigi Formuły 1. Najpierw był sponsorem zespołu zespołu ROKiT Williams Racing, w którym jednym z dwóch podstawowych kierowców był Polak Robert Kubica (był to jego powrót do F1 po 7-letniej przerwie spowodowanej wypadkiem). W tym roku został sponsorem zespołu Alfa Romeo, w którym Kubica został kierowcą testowym i rezerwowym. Za ten kontrakt sponsorski Orlen płaci rocznie 40 mln zł. Kolejne 10 mln zł to budżet, jaki firma przeznacza na działania komunikacyjne z tym związane. Jej budżet obejmuje także nakłady na marketing bezpośredni – w ub.r. przeznaczyła ponad 50 mln zł na nagrody w loterii konsumenckiej. Sigma Bis oprócz planowania i zakupu mediów będzie dla Orlenu m.in. koordynowała badania marketingowe.

Pytanie, czy także Grupa PZU, największy w kraju ubezpieczyciel, podobnie jak Orlen kontrolowany przez Skarb Państwa, zdecyduje się zrezygnować z usług zewnętrznego domu mediowego i przeniesie tę działalność do Sigmy. Nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na to pytanie od PZU. Ostatnią kampanię pt. “Zostań w domu” planował i kupował dla niego nadal dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network Polska). Budżet reklamowy PZU to ok. 70 mln zł.