M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cyfrowy Polsat kupuje Interię za 420 mln zł

Maciej Burlikowski | 4 maja 2020, 06:00

Będzie czerpał przychody z reklam, a jednocześnie obniży koszty swoich reklam online.

Grupa Cyfrowy Polsat (CP), właściciel Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus, największej w kraju platformy telewizji satelitarnej, Telewizji Polsat oraz stacjonarnego operatora telekomunikacyjnego Netia, za 422 mln zł kupuje od niemieckiej grupy wydawniczej Bauer (Bauer Media Invest GmbH oraz Bauer Polen Invest GmbH) 100% udziałów w portalu Interia.pl.

Interia to jeden z czołowych portali internetowych w kraju. Firma podaje, że z jej serwisów korzysta miesięcznie 16 mln użytkowników.

Dzięki jej przejęciu CP będzie czerpał przychody z reklam internetowych, a jednocześnie poprawi efektywność kosztową wydatków na prowadzone na bieżąco kampanie reklamowe online swoich własnych marek.

Dodatkowo umowa przewiduje, że Wydawnictwo Bauer powierzy biuru reklamy Polsat Media obsługę reklamową, za którą zapłaci 12 mln zł rocznie.

CP i Grupa Bauer mają nadzieję, że umowa zostanie sfinalizowana do końca br.

Jeśli któraś ze stron chciałaby się wycofać z umowy, to zapłaci drugiej 150 mln zł kary umownej. Jeśli do końca br. nie dojdzie do finalizacji z winy CP, to będzie musiał zapłacić Bauerowi 100 mln zł.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,