M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat, przejmując Interię, może uzyskać przewagę w PBI

Maciej Burlikowski | 5 maja 2020, 06:00

Finansowany przez PBI pomiar widowni internetowej służy do rozliczeń reklamowych na rynku.

Jak wczoraj informowaliśmy, Cyfrowy Polsat (CP) podpisał z niemiecką grupą wydawniczą Bauer umowę o zakupie od niej portalu Interia. Jeśli do tego dojdzie, to CP może uzyskać przewagę nad pozostałymi udziałowcami spółki Polskie Badania Internetu (PBI), którzy jednocześnie są jego rynkowymi konkurentami. Dlaczego? Otóż PBI jest zleceniodawcą i opłaca cykliczne badanie popularności witryn internetowych w Polsce. Realizuje je firma Gemius. Badanie Gemius/PBI jest na rynku uznawane za standard pomiaru widowni internetowej i jako taki stanowi podstawę, a przynajmniej punkt odniesienia, m.in. w rozliczeniach pomiędzy wydawcami internetowymi (czyli np. portalami) a reklamodawcami.

Spółka PBI Sp. z o.o. ma 8 udziałowców: wydawnictwo Agora SA (właściciel m.in. portalu Gazeta.pl), Grupa Allegro (największa platforma e-commerce w Polsce), Ringier Axel Springer Polska, właściciel m.in. portalu Onet.pl), portale Interia oraz Wirtualna Polska mają po 834 udziały, czyli po 16,5%. Trzej kolejni udziałowcy: ZPR Media, Polska Press i Cyfrowy Polsat mają po 278 udziałów, czyli po 5,5%.

Jeśli więc Cyfrowy Polsat wejdzie w posiadanie udziałów należących do Interii, to będzie miał ich 1112, czyli 22% - najwięcej spośród wspólników PBI.

Czytaj więcej na temat: , , ,