M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AB InBev chce ograniczyć wydatki na marketing

( red. ) | 8 maja 2020, 06:00

Firma weryfikuje budżet, by niwelować skutki pandemii.

AB InBev, jeden z największych producentów piwa na świecie, poinformował o "rewaloryzacji" budżetu marketingowego w związku z konsekwencjami pandemii. Właściciel marek Budweiser, Corona i Stella Artois chce dążyć do obniżenia kosztów.
Chce ograniczyć wydatki na marketing, który może się okazać nieskuteczny w obecnych okolicznościach i renegocjować umowy handlowe, m.in. związane ze sponsoringiem. Zawiesza także część wydatków inwestycyjnych.
AB InBev częściowo przekieruje wydatki na reklamę odsyłającą do e-commerce.
Decyzja zapada w momencie publikacji prognoz dotyczących drugiego kwartału. Sprzedaż firmy spadła o 9,3% (I kwartał 2020 r. vs. I kwartał 2019 r.). Browar twierdzi, że spadek sprzedaży pogłębi się jeszcze bardziej, co mają wykazać dane z kolejnych miesięcy, ponieważ bary i restauracje pozostają zamknięte, a produkcję piwa na niektórych rynkach wstrzymano.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,