M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Platige Image prezentuje animację stworzoną na bazie Unreal Engine 4

Katarzyna Kacprzak | 11 maja 2020, 06:00

Ray tracing w Unreal Engine 4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderingowych trwać może nawet wiele godzin.

Wyprodukowana przez Platige Image animacja jest wynikiem działań R&D prowadzonych w zakresie silnika czasu rzeczywistego i stanowi teaser projektów tworzonych na podstawie Unreal Engine 4. "Koala" to dzieło młodych artystów z Platige Image, mające na celu przedstawienie możliwości nowej technologii, z której korzysta warszawskie studio. Dzięki możliwości niemal jednoczesnej pracy kilku twórców nad tą samą sceną środowisko Unreal Engine znacząco przyspiesza proces tworzenia animacji, a także istotnie zwiększa elastyczność zespołu produkcyjnego.

- Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware'u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form - komentuje Rafał Kidziński, CG supervisor w Platige Image.

Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie innowacyjnego systemu ray tracing, czyli technologii renderowania, polegającej na analizowaniu toru lotu promieni światła i ich rozpraszania po odbiciu się od powierzchni. Ray tracing w Unreal Engine 4 pokazuje efekty zmiany oświetlenia w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu, co w przypadku tradycyjnych silników renderingowych trwać może nawet wiele godzin.

- Podczas pracy nad "Koalą" chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej - dodaje Paweł Gajda, CG producer w Platige Image.

"Koala" jest pierwszym stworzonym w pełni przez Platige Image projektem, wykorzystującym możliwości Unreal Engine 4. Warszawskie studio ma w planach dalszą integrację tego środowiska ze swoim zapleczem technologicznym, co w przyszłości zaowocuje kolejnymi projektami opartymi na silniku czasu rzeczywistego.

Animację można zobaczyć tutaj.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,