PepsiCo zdecydowało się na wielką inwestycję w sprzedaż bezpośrednią. Gigant wykupił dwie domeny: Snacks.com i PantryShop, przez którą konsumenci bezpośrednio będą mogli kupić swoje ulubione przekąski.
PantryShop.com umożliwia konsumentom zamawianie pakietów marek, w tym Quaker, Gatorade, SunChips i Tropicana. PepsiCo podkreśla, że przygotowało pakiety z myślą o potrzebach wszystkich domowników.
Druga strona internetowa, Snacks.com, oferuje takie marki jak Ruffles, Cheetos i Lay’s. Obie strony zostały opracowane wewnętrznie i są obecnie dostępne tylko w Stanach Zjednoczonych.
Jak poinformowało Fast Company, firma PepsiCo odnotowała 10% wzrost zysków w zeszłym miesiącu, co miało związek z gromadzeniem przez ludzi jedzenia na zapas w obliczu pandemii. Jednak nowy model konsumpcyjny spowodował, że wiele zakupów odbywa się teraz całkowicie online. PepsiCo zdało sobie sprawę, że poprzez sprzedaż bezpośrednią można zarobić więcej pieniędzy przy mniejszych kolizjach rynkowych.
(CNN)