Kraj

Wzrosły liczba klientów i przychody T-Mobile

Epidemia koronawirusa spowodowała wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne.

Wzrosły liczba klientów i przychody T-Mobile
Firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska (Deutsche Telekom) na koniec marca br. obsługiwała 10,982 mln klientów. W ciągu roku przybyło ich 28 tys. 7,5 mln to abonenci (klienci kontraktowi), a 3,45 mln – użytkownicy tzw. ofert na kartę (prepaid). 

W pierwszych trzech miesiącach br. telekom uzyskał 1,557 mld zł przychodów, o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Zarząd spółki zwraca uwagę, że przychody z samych usług komórkowych wzrosły w minionym kwartale o blisko 7% r./r.

Epidemia koronawirusa spowodowała gwałtowny wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne. T-Mobile podaje, że w ciągu zaledwie kilku dni średnie dzienne zapotrzebowanie na usługi głosowe wzrosło o ponad 40%, a na usługi mobilnego dostępu do internetu o 20-25%. W kwietniu i maju zapotrzebowanie na usługi utrzymywało się na podobnych poziomach.