M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Raport Havas Group: Konsumenci chcą kupować świadomie

Magdalena Soroczyńska | 18 maja 2020, 06:00

Badani twierdzą, że gdyby tylko Amazon i Alibaba pozostali jako jedyni sprzedawcy, byłoby to dla nich wystarczające.

Konsumenci chcą kupować bardziej świadomie i oczekują, że ich partnerzy handlowi ułatwią im to, sprzedając produkty przyjazne środowisku (94%), rezygnując z produktów szkodliwych dla zdrowia (88%) i gwarantując uczciwe ceny dla dostawców i producentów (71%) – wynika z kolejnej odsłony badania Prosumer Report Havas Group.

"Retail Forward" to najnowsza edycja badania Prosumer Report przeprowadzonego przez Havas Group na grupie 15 903 kobiet i mężczyzn w 37 krajach, także w Polsce. Wśród uczestników badania zdefiniowano grupę prosumentów – influencerów mających wpływ na rozwój rynku, wybór marek oraz zachowania konsumpcyjne innych. Cokolwiek prosumenci robią dzisiaj, konsumenci głównego nurtu będą prawdopodobnie robić za 6 do 18 miesięcy.

Sposób, w jaki robimy zakupy, uległ zmianie, podobnie jak miejsca, w których ich dokonujemy. Ponad jedna czwarta prosumentów i milenialsów twierdzi, że gdyby tylko Amazon i Alibaba pozostali jako jedyni sprzedawcy, byłoby to dla nich wystarczające. 

Sprzedawcy detaliczni mogą nadal skutecznie konkurować dzięki wyznawanym wartościom i byciu "meaningful". Konsumenci chcą doświadczać poczucia wspólnoty i więzi. Obecnie sklepy, poza dostarczaniem towarów, muszą być miejscami, w których ludzie mogą się gromadzić w celu zdobycia znaczących doświadczeń i interakcji.

75% konsumentów chciałoby mieć możliwość natychmiastowego zakupu za pomocą swoich smartfonów wszystkiego, co widzi w pobliżu.

Ponad połowa konsumentów twierdzi, że odmówi zakupu towarów u detalistów, którzy nie podzielają ich wartości, prawie tyle samo osób przyznaje, że w przypadku zakupów cena zawsze będzie ważniejsza od ich osobistych
przekonań.  

Siła nabywcza, nadszarpnięta przez spowolnienie gospodarcze, będzie w centrum zainteresowania konsumentów bardziej niż kiedykolwiek. Bycie aktywnym konsumentem stanie się obywatelskim obowiązkiem w celu ożywienia gospodarki; pojawią się także nowo ukształtowane zachowania nabywcze, uwzględniające ostatnie wymagania sanitarne i społeczne.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,