M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Prasa drukowana zyskuje uwagę i zaangażowanie czytelników

Magdalena Soroczyńska | 20 maja 2020, 06:00

Dowodzą tego badania czytelnictwa przeprowadzone na zlecenie Ringier Axel Springer Polska.

Czytelnicy mają więcej czasu na prasę, doceniają tradycyjne wydania papierowe, czytają uważniej, dłużej i z większym zaangażowaniem - wynika z badania czytelnictwa przeprowadzonego w maju br. na zlecenie Ringier Axel Springer Polska.

Rola prasy w ostatnim czasie znacząco wzrosła – zwłaszcza, jeśli chodzi o poziom zaangażowania i uwagi
oraz czas, jaki obecnie poświęcamy na czytanie tradycyjnych gazet - wynika z badania czytelnictwa przeprowadzonego w maju br. na zlecenie Ringier Axel Springer Polska.

58% badanych jest  skłonna przeznaczyć na czytanie więcej czasu niż kiedyś, a to z kolei przekłada się na dokładniejsze czytanie. Szczególnie osoby młode poświęcają teraz prasie więcej swojej atencji.

 62%badanych uznaje prasę za bardziej wartościowe i rzetelne źródło informacji, a 70% badanych wskazuje, że prezentowane treści postrzega jako mniej agresywne niż w innych mediach. 

80% badanych postrzega reklamy w prasie drukowanej jako jej naturalny element.. 72% czytelników przyznaje, że zdarza się im je przeglądać, a 63% znajduje  w nich przydatne informacje.

85% respondentów docenia bezpośredni kontakt z papierem podczas czytania prasy. Prasa, poza dostarczaniem czytelnikom rzetelnych i sprawdzonych informacji, zapewnia łatwy powrót do treści uznanych przez nich za interesujące – czytelnik może sięgnąć po gazetę w każdej chwili, by podzielić się wiadomościami z partnerem czy dzieckiem. Wydania tradycyjne przyciągają połączeniem praktycznej wiedzy i użytecznych informacji z przyjemnościowym charakterem kojarzonym z chwilą relaksu oraz czasem tylko „dla siebie”. 

 

Czytaj więcej na temat: , ,