M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: Wracamy do konsumpcji lodów i piwa

Katarzyna Woźniak | 20 maja 2020, 06:00

W koszyku zakupowym spadły wydatki na kawę, jedzenie dla dzieci i bułki.

Jak poinformowała firma Nielsen Connect, wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +5%, a w zestawieniu t19. vs t18. 2020 nawet +7%. Wartość sprzedaży online w t19. vs t18. 2020 urosła +14%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody +31%, piwo +25%, kosmetyki do makijażu oczu +7%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: bułki -28%, jedzenie dla dzieci -19% i kawa -16%.
– Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem, jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu. Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów +31% oraz piwa +25%. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek -28% oraz jedzenia dla dzieci -19% – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Pozytywna dynamika całego koszyka, zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14%, zdaniem analityków Nielsena może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%.

Zgodnie z wcześniejszymi danymi Nielsena w tygodniu 18. rok do roku wartość koszyka zakupowego wzrosła +12%, ale w zestawieniu t18. vs t17. 2020 spadła -6%. Wartość sprzedaży online w t18. vs t17. 2020 r. również spadła i to aż o -30%. Wraz z rozpoczęciem sezonu grillowego kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: piwo +31%, majonez, keczup, musztarda +25% oraz kiełbasy +11%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy -51%, bułki -25%, papier toaletowy -15% (dane za Nielsen w t.18 27.04 – 3.05).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,