Kraj

BenQ Poland rozpoczyna działalność; Kinga Kozicka odpowiada za marketing telefonów komórkowych

Oficjalnie na początku miesiąca zainaugurowała działalność BenQ Poland Sp. z o.o., która jest filią tajwańskiego koncernu BenQ Corporation produkującego elektronikę...

Oficjalnie na początku miesiąca zainaugurowała działalność BenQ Poland Sp. z o.o., która jest filią tajwańskiego koncernu BenQ Corporation produkującego elektronikę użytkową. Marketingiem telefonów komórkowych jeszcze pod marką Siemensa, a docelowo BenQ, w kraju zajmować się będzie Kinga Kozicka, a w regionie – Wojciech Byszewski (oboje pracowali w marketingu Siemensa od kilku lat). Marketingiem innych produktów BenQ (m.in. projektorów, monitorów LCD) zajmuje się Dorota Wódka-Kot (więcej o niej – patrz DS “MMP” z 21 lipca br.). BenQ Corporation w I poł. br. przejął dział telefonów komórkowych niemieckiego Siemensa. W Polsce funkcjonował on w ramach Siemens ICMD – Information and Communication Mobile Devices, a później jako Siemens Communications Mobile Devices East Europe (w jego skład wchodziła dywiza urządzeń mobilnych i telefonii stacjonarnej, której BenQ nie przejął). W BenQ Poland Sp. z o.o. pracuje ok. 240 osób, z czego ok. 200 to pracownicy wrocławskiego Centrum Rozwoju Oprogramowania, które tworzy software do urządzeń Siemensa/BenQ, a ok. 40 zasila centralę w Warszawie, której podlega też sprzedaż na rynki Litwy, Łotwy, Estonii, Ukrainy, Białorusi i Azerbejdżanu (właśnie za te regiony odpowiada Byszewski). W myśl umowy z Siemensem BenQ zachował prawo do posługiwania się jego marką w sprzedaży telefonów komórkowych do końca przyszłego roku, jednak pierwsze modele cobrandowane logo Siemensa i BenQ pojawią się już prawodpodobnie w lutym przyszłego roku. Reklamy telefonów komórkowych Siemensa przygotowują McCann-Erickson i Media Direction OMD (w dzisiejszym Dziennym Serwisie piszemy o najnowszej kampanii linii 75). (MB)