M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mastercard prezentuje wyniki badania na temat e-commerce i usług online podczas pandemii

Paweł Piasecki | 20 maja 2020, 06:00

Z badania realizowanego w 15 krajach Europy wynika m.in., że dwie trzecie ankietowanych Polaków korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej.

Kupowanie online produktów pierwszej potrzeby w okresie społecznej izolacji związanej z pandemią koronawirusa zadeklarowało 44% polskich konsumentów. Inne popularne produkty kupowane w internecie to książki (47%), gry planszowe (36%) i przybory kuchenne (33%). Powodzeniem cieszą się również maszynki do strzyżenia włosów (22%) i maty do ćwiczeń (16%).

Na popularności zyskały też usługi cyfrowe, w tym zajęcia fitness online, streaming wideo czy nauka języków obcych przez internet. Prawie połowa polskich konsumentów (47%) zaczęła ostatnio korzystać z bankowości internetowej, a 42% korzysta z telemedycyny i kupuje leki online.

Dwie najpopularniejsze aktywności online w okresie pandemii to rozmowy wideo z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami (regularnie prowadzi je 77% badanych) oraz korzystanie z platform streamingu wideo, takich jak Netflix, HBO GO czy Amazon Prime Video (68%).

Pandemia wzmocniła w nas także chęć do pomagania innym: 44% badanych przekazało online darowiznę na cele charytatywne.

Prawie wszyscy respondenci (91%) zadeklarowali zachowywanie ostrożności podczas zakupów online. 60% martwi się, że większa aktywność w sieci naraża ich na oszustwa.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r. na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,