M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Domodi z badaniem na temat wpływu social mediów na zakupy modowe

Paweł Piasecki | 20 maja 2020, 06:00

39% badanych aktywnie wykorzystuje Facebooka do poszukiwania inspiracji. Instagram zajął drugie miejsce (31%).

76% badanych aktywnie szuka i znajduje w social mediach inspiracje modowe, które zachęcają ich do późniejszego zakupu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 350 użytkowników serwisów modowych Domodi.pl oraz Allani.pl. 47% respondentów aktywnie poszukuje w mediach społecznościowych marek modowych i ich oferty, a 49% deklaruje, że zauważa treści będące reklamą produktową lub wizerunkową marki.

Medium społecznościowym najchętniej wykorzystywanym do poszukiwania inspiracji modowych jest bezdyskusyjnie Facebook – wskazało na niego 39% badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram – 31%, a na trzecim – YouTube (14%), nieznacznie wyprzedzając Pinterest (13%). Daleko w tyle został natomiast Tik Tok (2%). Facebook także najskuteczniej zachęca do zakupów (33%).

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 27 kwietnia – 1 maja 2020 r. na próbie 350 osób, spośród których 85% stanowiły kobiety, a największą grupę wiekową (34%) osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,