Zagranica

Johnson & Johnson zaprzestanie sprzedaży pudru dla niemowląt

Po latach procesów sądowych w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie marketer wycofuje produkt z amerykańskich półek.

Koncern Johnson & Johnson został zobowiązany do zapłaty 4,7 mld dol. odszkodowania 22 kobietom, które pozwały amerykańską firmę, twierdząc, że jej produkty zawierające talk kosmetyczny spowodowały u nich rozwój raka jajnika.
Ława przysięgłych sądu w Saint Louis w stanie Missouri przyznała wstępnie 550 mln dol. odszkodowania i dodatkowe 4,12 mld dol. za straty moralne. Firma złożyła apelację do wyroku i wciąż walczy o jego zmianę.

W wyniku ostatnich ustaleń sądowych Johnson & Johnson zaprzestanie sprzedaży proszku dla niemowląt w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie po latach procesów dotyczących bezpieczeństwa produktu na bazie talku.
Johnson & Johnson ma obecnie do czynienia z ponad 16 tys. procesów konsumenckich, w których twierdzi się, że talk w jego produktach jest zanieczyszczony azbestem, o którym wiadomo, że powoduje raka.
Sprzedaż talku dla niemowląt, który stanowi około 0,5% amerykańskiego rynku produktów konsumenckich, ma się zakończyć w nadchodzących miesiącach. Firma przyznaje, że sprzedaż produktu spadła w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie z powodu “zmian nawyków konsumenckich napędzanych przez dezinformację dotyczącą bezpieczeństwa produktu”.

(Marketing Week)