M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ruszają Facebook Shops dla małych i średnich firm

Paweł Piasecki | 21 maja 2020, 06:00

Nowe narzędzie ma im ułatwić przenoszenie sprzedaży do internetu.

Utworzenie sklepu internetowego w ramach Facebook Shops ma być proste i bezpłatne. Firma będzie mogła wybrać ze swojej oferty produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę. Wejście na Facebook Shops będzie możliwe poprzez stronę firmy na platformie społecznościowej, jej profil na Instagramie lub poprzez relacje (Stories) czy reklamy. Konsumenci potrzebujący dodatkowej informacji o produkcie czy innego wsparcia otrzymają możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. Można w ten sposób zadać pytanie o produkt, uzyskać wsparcie lub śledzić swoje przesyłki.

Facebook rozwija również inne narzędzia, takie jak Instagram Shop (dostępne aktualnie tylko Stanach Zjednoczonych) oraz Zakupy na żywo, które w przyszłości również zostaną zintegrowane z Facebook Shops.

Facebook rozpoczął ponadto testy rozwiązań lojalnościowych dających konsumentom możliwość podłączenia punktów zbieranych w lokalnej kawiarni do konta na platformie. Analizowane są również rozwiązania, które umożliwiałyby małym firmom tworzenie własnych programów lojalnościowych w ramach Facebook Shops.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,