Przy cenie 14,99 dol. za miesięczny abonament HBO Max jest najdroższym serwisem streamingowym w Stanach Zjednoczonych (biorąc pod uwagę podstawową ofertę konkurentów; Netflix Standard kosztuje obecnie 12,99 dol. miesięcznie). Atutem nowego gracza na rynku ma być bogata biblioteka programów telewizyjnych, seriali i filmów WarnerMedia. Na starcie widzowie otrzymają łącznie ok. 10 tys. godzin programów.
Serial “Friends” był najchętniej oglądanym serialem na Netfliksie, ale od początku br. nie jest już wyświetlany na tej platformie w Stanach Zjednoczonych. Na innych rynkach Netflix utraci ten tytuł w mniej lub bardziej odległej przyszłości. Oprócz “Przyjaciół” przebojami HBO Max będą takie seriale jak “Słodkie kłamstewka” i “Miasteczko South Park”, a dla dzieci m.in. “Ulica Sezamkowa” i “Looney Tunes” (“Zwariowane melodie”). W ofercie znajdą się także produkcje oryginalne pod nazwą Max Originals.
W półtora miesiąca po HBO Max, 15 lipca, na rynku amerykańskim ma pojawić się Peacock – serwis streamingowy NBCUniversal, co jeszcze zaostrzy konkurencję na tym rynku.