M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Światowy rynek reklamy spadnie o prawie 50 mld dol.

Maciej Florek | 1 czerwca 2020, 06:00

Poza internetem stracić mają wszyscy.

Globalny rynek reklamowy ma się skurczyć w tym roku o 8,1%, czyli o 49,6 mld dol. Jego wartość ma spaść do 563 mld dol., wynika z analizy przygotowanej przez WARC. Dane zostały zebrane z 96 rynków.

WARC przewiduje największe spadki w sektorach: turystyka i podróże (-31,2%), odpoczynek i rozrywka (-28,7%), finanse (-18,2%), retail (-15,2%) i motoryzacja (-11,4%).

Biorąc pod uwagę podział na media, to poza internetem stracić mają wszyscy. Spadki dotyczą więc kin (-31,6%), OOH (-21,7%), magazynów (-21,5%), dzienników (-19,5%), radia (-16,2%) i telewizji (-13,8%). Internet ma wzrosnąć jedynie o 0,6%, głównie dzięki social mediom, wideo online i wyszukiwarkom.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,