M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu, spadek produktów ogrodowych, wody i czekolady

Katarzyna Woźniak | 2 czerwca 2020, 06:00

Zimny maj i zapowiedź zdjęcia maseczek znajdują odzwierciedlenie w koszyku zakupowym Polaków.

Firma Nielsen Coonect zaprezentowała dane dotyczące wartości sprzedaży koszyka zakupowego w tygodniu 21. W porównaniu z 20. tygodniem roku wartość sprzedaży koszyka nieznacznie spadła -0,3%. Wartość sprzedaży online w t. 21. vs t. 20. 2020 również odnotowała spadki (-16%). Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu twarzy (+169%), kosmetyki do makijażu oczu (+160%), szminki (+95%). Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: produkty ogrodowe i rośliny (-39%), produkty czekoladowe (-25%), woda (-17%).
- Zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży całej kategorii kosmetyków. W t. 21. kupowaliśmy już nie tylko kosmetyki do makijażu twarzy (+169%) i oczu (+160%), ale również, po raz pierwszy od dawna, szminki (+95%). Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Rybołowicz zaznacza, że w t. 21. koszyk odnotował nieznaczny spadek -0,3%. W ubiegłym roku w tym samym okresie wystąpiły dwie mocne motywacje zakupowe: niedziela handlowa i Dzień Matki. Wskazane okoliczności mogą wyjaśniać wysokie spadki w sprzedaży produktów ogrodowych i roślin (-39%) oraz produktów czekoladowych (-25%). Jednocześnie w tym roku niskie temperatury nie skłaniają do zwiększonej konsumpcji wody.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,