Kraj

Janusz Palikot ogłasza nowy projekt biznesowy

Otworzy 10 destylarni w całej Polsce i szuka wspólników przez Crowday.pl.

Janusz Palikot ogłosił kolejny projekt w branży alkoholowej. Planuje otwarcie 10 lokalnych Alkotek z alembikami do destylacji m.in. wódki kraftowej Palikot, piwem rzemieślniczym, importowanymi destylatami i autorskim menu. Do udziału w biznesie ponownie zaprasza społeczność inwestorów przez kampanię Alembik Polska SA, promowaną na platformie Crowdway.pl. Cel to pozyskanie do 4,185 mln zł na realizację pomysłu. Minimalna wartość inwestycji to już 270 zł.
Po 12-letniej przerwie Janusz Palikot wrócił do biznesu alkoholowego w 2018 r., kupując Browar Tenczynek od Grupy BRJ. Przy wsparciu inwestorów crowdfundingowych rozwija też spółki: Tenczyńska Okovita, która będzie produkować małopolski alkohol – okowitę, oraz Tenczynek Bezalkoholowe. Ta druga zajmie się dealkoholizacją piw.
Odrębny od pozostałych spółek koncept Janusza Palikota to Alembik Polska. Nowo powstała spółka uruchomi do końca trzeciego kwartału 2021 sieć Alkotek w 10 miastach. W lokalnych destylarniach otwartych dla gości produkowana będzie wódka rzemieślnicza Palikot, a także inne mocne alkohole – w każdym z punktów inny. Na miejscu dostępne będą również piwa kraftowe i rzadkie trunki rzemieślnicze z importu oraz autorskie menu inspirowane kuchnią śródziemnomorską i kaukaską. Głównym centrum zysku stanie się produkcja i sprzedaż własnych destylatów. Pierwsze cztery lokale powstaną jeszcze w tym roku.

Kluczowym wyposażeniem każdej z Alkotek będzie alembik służący do destylacji okowity, ginów i innych alkoholi. Każdy lokal będzie wytwarzał inny rodzaj jakościowego destylatu w limitowanych ilościach (do 800 butelek miesięcznie). Produkt będzie sprzedawany na miejscu, a także w siostrzanych lokalach, a także online za pośrednictwem partnerów spółki.
Strategia Alembik Polska zakłada osiągnięcie w 2021 r. przychodów w wysokości 12 mln zł, w tym 5,7 mln zł ze sprzedaży destylowanych w Alkotekach oraz podwojenie tych wartości już w 2022 r. Spółka oczekuje osiągnięcia zysku netto w przyszłym roku na poziomie 1,9 mln zł oraz blisko 3,9 mln zł w roku kolejnym.
Do udziału w tworzeniu sieci Alkotek Janusz Palikot zaprasza społeczność inwestorów. Emisję akcji Alembik Polska SA wspiera kampania crowdfundingowa o wartości do 4,185 mln zł, promowana na platformie Crowdway.pl. Inwestorzy oprócz akcji spółki i prawa do dywidendy otrzymają benefity crowdfundingowe, w tym zniżki i zaproszenia na noce premier w Alkotekach, zamówienia urodzinowe za kwotę do 2000 zł w prezencie czy instalację prywatnego tapu w domu inwestora.
Alembik Polska to już trzecie przedsięwzięcie Janusza Palikota, które zamierza zrealizować wspólnie z crowdinwestorami. W 2019 r. na rozwój Tenczyńskiej Okovity SA zebrał 4,18 mln zł, a na przełomie wiosną 2020 pozyskał 4,176 na budowę spółki Tenczynek Bezalkoholowe SA. Obie kampanie promowane były na platformie Crowdway.pl. Wszystkie trzy spółki stanowią samodzielne koncepty biznesowe.