Zagranica

Forrester: 52 tys. etatów w amerykańskiej branży marketingowej zniknie do 2021 r.

Firma badawcza przewiduje migrację talentów do innych sektorów i postępującą automatyzację pracy.

Według raportu Forrestera w amerykańskich agencjach z branży reklamowej i marketingowej ubędzie ponad 35 tys. etatów w br. i prawie 17 tys. w 2021 r. Recesja nadal będzie mieć nierównomierny wpływ na różne typy agencji. Jak podkreśla firma badawcza, zwolnienia w agencjach reklamowych były ostatnio bardziej dotkliwe (średnio 15% redukcji personelu w porównaniu z 7% w agencjach digitalowych i domach mediowych). Cięć nie uniknęły także agencje PR  – w Edelmanie zwolniono 7% personelu w skali globalnej, a 5% osób zatrudnionych w Stanach Zjednoczonych.

Cięcia etatów w skali globalnej przewyższą redukcje w samych Stanach Zjednoczonych. Tylko siedem największych globalnych holdingów reklamowych ma zdaniem Forrestera zlikwidować prawie 50 tys. etatów. Z raportu wynika również, że liczba pracowników w agencjach prawdopodobnie nie powróci do poziomu sprzed pandemii, a dyrektorzy marketingu staną w obliczu konieczności współpracy z mniejszą liczbą agencji o pomniejszonych zasobach kadrowych.

(AdAge.com)