Zagranica

Diesel z kampanią o prawach osób LGBQT

Za kreację poruszającego spotu o odkrywaniu tożsamości odpowiada Publicis Italy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F535_479z-hM%22%7D
Wystartowała kampania marki odzieżowej Diesel przygotowana przez Publicis Italy. W związku z obchodami Pride Month, miesiąca osób LGBQT+, spot podejmuje temat równości praw i odkrywania tożsamości.
Główną bohaterką filmu jest Francesca. Śledzimy rozkład jej dnia: od rana ubiera się i szykuje na uczelnię, w której funkcjonuje jako mężczyzna. Popołudniami i wieczorem przebiera się w damskie ubranie i wychodzi do klubu. W międzyczasie widzimy m.in. zabiegi kosmetyczne, którym się poddaje, poszczególne kadry przerywane są obrazami przyjmowania hormonów – można z tego wnioskować, że Francesca jest w trakcie tranzycji.
Kolejne sceny zaskakującej kampanii pokazują, że spot dotyka tematu równości i tolerancji w obszarze praktyk religijnych. Spot pokazuje, że Francesca zmieniła płeć, bo jej marzeniem było zostanie siostrą zakonną. We wspólnocie wygląda na szczęśliwą i spełnioną.
Za scenariusz i reżyserię odpowiadają Silvia Serreli i Marria Mingardo, a także François Rousselet. W roli głównej wystąpiła modelka i aktywistka Harlow Monroe.
Film został wyemitowany w związku z launchem nowej kolekcji dżinsów Diesel stworzonych na obchody Pride Month.
W ramach obchodów w tym miesiącu Diesel będzie partnerem Club Quarantine – klubu nocnego dla społeczności queer, który zorganizuje 24-godzinną globalną imprezę cyfrową na Zoomie pod koniec czerwca. Ustanowi również fundusz wraz z Fundacją OTB w celu wspierania międzynarodowych projektów dotyczących tożsamości płciowej i integracji na rynku pracy.

(Campaign)