Zagranica

PepsiCo wycofuje markę Aunt Jemima w obawie o zarzut stereotypizacji rasowej

Morderstwo George'a Floyda spotyka się z szerokim odzewem społecznym i biznesowym.

PepsiCo wycofuje markę Aunt Jemima w obawie o zarzut stereotypizacji rasowej
Firma PepsiCo zdecydowała się wycofać z rynku swoją markę Aunt Jemima w obawie o zarzut rasowej stereotypizacji. Nastroje społeczne zagęszczają się po morderstwie George’a Floyda.
Aunt Jemima to marka produktów śniadaniowych, jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. W portfolio ma m.in. mieszanki do naleśników, syropy i inne produkty śniadaniowe. Jest własnością firmy Quaker Oats, spółki zależnej od PepsiCo. Marka powstała w 1889 r., a w jej logotypie znajduje się twarz czarnoskórej kobiety. Przez lata marka aktualizowała logo, ale twarz pojawiała się na nim od wczesnych lat 90. XIX w. PepsiCo ogłosi rebranding marki w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Podobne ruchy wykonuje Mars wokół marki Uncle Ben’s. Na razie prowadzi badania wizerunkowe i ocenia możliwe strategie.

(Marketing Week)