M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sponsoring sportu urósł w ub.r. o blisko 40%

Maciej Burlikowski | 22 czerwca 2020, 06:00

Jego wartość mediowa wzrosła o 1,5 mld zł; w tym roku sytuację demoluje COVID-19.

Firma Pentagon Research, zajmująca się marketingiem sportowym, ocenia, że zeszły rok był dla polskiego sportu marketingowo rekordowy. Dobre występy polskich sportowców oraz rosnące wydatki na sponsoring sportowy jako formę promocji firm spowodowały, że wartość mediowa tego rynku przekroczyła 5,3 mld zł. Było o 38%, czyli 1,5 mld zł więcej niż w 2018 r. Wartość mediową sponsoringu sportowego Pentagon wylicza na podstawie ekspozycji marek, bazując na cennikach reklamowych stacji telewizyjnych, bez uwzględniania rabatów oferowanych przez biura reklamy nadawców.

Łącznie w trakcie całego zeszłego roku wyeksponowano 7590 marek obecnych w sporcie, które pojawiły się na wizji kanałów telewizyjnych ponad 22 mln razy. Zdaniem analityków Pentagon Research ocena liczby ekspozycji marek oraz ich liczby pozwala potwierdzić, że rok 2019 był okresem bardzo udanym dla polskich sportowców i polskiego sportu w ogóle.

Najwięcej marek zostało wyeksponowanych w piłce nożnej, która kolejny rok z rzędu otwiera ranking top 20 dyscyplin generujących najwyższe wartości dla sponsorów. Rynek futbolu w Polsce uzyskał 1,7 mld zł wartości mediowej i zdecydowanie wyprzedził znajdujące się na podium skoki narciarskie i siatkówkę mężczyzn. Największy wpływ na silną pozycję piłki nożnej w Polsce miał awans reprezentacji Polski na turniej Euro 2020. Duży wpływ na ten wynik miała także mocniej eksponowana PKO BP Ekstraklasa – za sprawą transmisji w Telewizji Polskiej.

Ten rok już tak dobry nie będzie – należy spodziewać się dużego spadku rynku spowodowanego pandemią COVID-19.

Czytaj więcej na temat: ,