M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

The North Face pierwszym dużym reklamodawcą dołączającym do bojkotu Facebooka

( red. ) | 22 czerwca 2020, 06:00

Amerykańskie organizacje na rzecz praw obywatelskich wezwały reklamodawców do zbojkotowania Facebooka w lipcu, by wymusić na serwisie społecznościowym bardziej stanowczą walkę z mową nienawiści.

Marka The North Face ogłosiła 19 czerwca na Twitterze, że przestanie kupować reklamy na Facebooku w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, w tym NAACP i Ligą Przeciwko Zniesławieniu (Anti-Defamation League). W zeszłym tygodniu wykupiły one całostronicową reklamę w „Los Angeles Times”, żądając od Facebooka wyeliminowania mowy nienawiści i wiadomości, które mogłyby podżegać do przemocy wobec tzw. grup chronionych (przed dyskryminacją ze względu na pochodzenie rasowe, płeć, wyznanie itp.). Organizatorzy bojkotu utworzyli stronę internetową stopthehateforprofit.org z rekomendacjami dla Facebooka w obszarze moderacji treści i ograniczenia mowy nienawiści.

Producent odzieży outdoorowej The North Face zapowiedział, że dołączy do bojkotu natychmiast, nie czekając na lipiec. „Z dniem 19 czerwca The North Face wstrzymuje wszystkie płatne reklamy na Facebooku w Stanach Zjednoczonych, dopóki nie zostaną wprowadzone surowsze przepisy na rzecz wyeliminowania na platformie treści mających charakter rasistowski, wzywania do przemocy lub nienawiści, a także dezinformacji" - napisała firma w oświadczeniu.

The North Face zawiesi też publikowanie reklam na Instagramie, choć nie przestanie zamieszczać postów na tej platformie.

Według "The Wall Street Journal" należąca do holdingu Dentsu Aegis Network agencja 360i wysłała komunikat do klientów wspierający lipcowy bojkot Facebooka.

(AdAge.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,