M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Budweiser wraca do swojej kampanii "Whassup"

( red. ) | 24 czerwca 2020, 06:00

Flagowa marka z portfolio AB InBev świętuje powrót meczów piłki nożnej.

Marka Budweiser w Wielkiej Brytanii świętuje powrót piłki nożnej i startuje ze zmodyfikowaną kampanią "Whassup". Kampania podkreśla m.in. sponsoring Premier League i kładzie nacisk na kibicowanie w domu z powodu obowiązujących wciąż obostrzeń.
Nowa wersja reklamy zatytułowana jest "Whassup Buds, football’s back!". Bohaterowie kampanii porozumiewają się przez telefon w oczekiwaniu na mecz. Zamawiają pizzę i piją piwo marki Budweiser. Reklama wykorzystuje hashtag #WhassupBuds w celu gromadzenia fanów, aby kibicować swoim ulubionym drużynom z domu.
Oprócz reklamy Budweiser zaoferuje fanom możliwość pokazania się na boisku na wybranych stadionach (w tym Arsenal's Emirates Stadium), jeśli zamieszczą na Twitterze selfie i dodadzą do niego hashtag.
Ponadto Budweiser, który sponsoruje Premier League, współpracuje z Uber Eats – tworzy tam specjalny sklep, w którym konsumenci będą mogli wybierać piwa. Będzie także oferować bezpłatną dostawę przy zamówieniach piwa o wartości przekraczającej 10 funtów, a nowi użytkownicy Uber Eats mogą otrzymać dodatkowe 15 funtów do wykorzystania z pierwszego zamówienia (o ile wydadzą 18 funtów).
To nie pierwszy raz, kiedy Budweiser przywrócił reklamę Whassup podczas pandemii koronawirusa. W kwietniu wystartowała również jej wersja dostosowana do okoliczności lockdownu – namawiała do kontaktu z bliskimi.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych marka Budweiser rozpoczęła współpracę z gwiazdami sportu, w tym koszykarzami Dwyane Wadem, Chrisem Wadem i Candace Parkerem, aby stworzyć nową wersję reklamy. Gwiazdy biorą udział w rozmowie przy użyciu FaceTime, gdzie pytają się nawzajem "Whassup?”.
Oryginalna reklama "Whassup" emitowana w latach 1999-2002 wywołała falę viralowych hitów reklamowych. Koncept był oparty na krótkometrażowym filmie "Prawda" Charlesa Stone'a, w którym grupa Afroamerykanów dzwoni do siebie podczas oglądania transmisji sportowej, a dialog skupia się na okrzykach „Whassup?”.
Za pierwotną wersję reklamy odpowiada DDB Chicago.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,